florida-2017.reismee.nl

Dag 13


Vanmorgen gingen op rit met onze JEEP Grand Cherokee naar Kennedy Space Center, een rit van ruim een uur.

Even voor 10.00 uur waren wij op het Visitors Complex. Daar maakten we de opening mee met de ceremonie met het volkslied, om stil van te worden. Onze locals stonden met de hand op de borst mee te zingen en iedereen stond stil.

Bij binnenkomst werd duidelijk hoe groot deze raketten waren, ongelooflijk je verdwijnt er bijna bij in het niets, vooral als je naast de lanceerraket staat van de Space Shuttles, bizar gewoon wat groot.

We konden gelijk van start met de bustour naar de diverse lanceerplatform, een aardige rit die ons bij de hal bracht waaronder de Space Shuttle Atlantis is ondergebracht maar ook de reusachtig raket, de Apollo 8, Amazing...

Voor dat we bij deze hal aankwamen, reden eerst voorbij het Vehicle Assembly Building, een ineens gebouw waar op dit moment de SLS raket wordt gebouwd die in maart volgend jaar een bemande vlucht gaat maken van 21 dagen met drie astronauten.

Ik heb mijn angst overwonnen en heb aan de simulatie van de start van de Space Shuttle meegedaan. Jeetje dat was een enorme ervaring zeg. Je neemt plaats in de Shuttle en maakt de start mee zoals de astronauten in werkelijkheid ervaren. Adembenemend moet ik zeggen, de snelheid en het trillen van de Shuttle is echt heftig, je schudt helemaal door elkaar en je wangen klapperen, niet gek bij een snelheid van zo'n 17.000 mijl per uur. Ik ben wel blij dat ik aan deze ervaring heb meegedaan.

Al met al een bijzondere dag met veel ervaringen. We zijn blij dat we hier dit jaar wel voor gekozen hebben.

Nou vanavond werd het inpakken geblazen want morgen is het onze wisseldag en gaan we vertrekken naar Walt Disney World en gaan daar verblijven in het Hotel All Star Movies.

Tot later...

Reacties

Reacties

Joshua en Sophie

Kennedy Spade center is voor mij wel weer even geleden, maar door hoe jij het verteld komen de beelden weer. De Spade Shuttle building was er of niet toen ik er was, maar dat zal vast heel indrukwekkend zijn. Een hoop mensen slaan dit park over.... Is toch de moeite waard!

Ja en dan nu de wisselslag! Ja ja ja ja ! All star movies resort ! Ik kan helemaal weg dromen bij alleen het idee al. Ik ben zo benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen die jullie gaan zien! Heel veel foto's maken he Cor en Ria hahahhahaha

Cor, wil je nieuwe plattegrondjess van Disney voor me mee nemen?

Heeeel veel plezier ! We blijven jullie volgen !!!

Nog een tip om een avondje te eten! Kun je met de app reserveren.

De Turf and Grill restaurant in Saragota Springs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!