florida-2017.reismee.nl

Dag 6

Was ik gisteren nog helemaal vergeten te vertellen...

Zitten we in Disney Springs bij Ghirardelli's een ijsje te eten, komt er een vrouw aangereden in een scootmobiel. Het was best wel druk en ja achter ons was een tafeltje vrij waar al een vrouw zat, dit bleek de dochter te zijn van de vrouw in de scootmobiel.

Je raad het al, de vrouw in de scootmobiel wil dus effe langs ons, tussen de andere tafeltjes door naar haar dochter achter ons...

Ze geeft gas en ramt zo tussen de stoelen en wringt zich een weg door het meubilair naar achteren. Ik zag wat er gebeurde en stond op om plaats te maken maar doordat zij zo voortvarend was, was ik genoodzaakt om een noodsprong te maken om tussen het meubilair uit te komen... Pffff wat een toestand, het enige wat ze kon zeggen was sorry en nog eens sorry. De dochter was erg geschrokken en bood eveneens haar excuses aan. Toen wij daarop weggingen keek de dochter nogmaals naar mij en bood haar verontschuldiging aan waarop ik onmiddellijk greep naar mijn been hahaha... Achteraf moesten we er hartelijk om lachen, de 3 meiden deden het bijna in hun broek...

Maar goed nu naar vandaag... Heerlijk weer met een blauwe lucht en wat wolkjes en erg warm, dus wij besloten om lekker in het zwembad hiervan te genieten. Zie de plaatjes hiervan in de blog...

In de middag gingen we naar de Shopping Mall aan de noordkant, een voor verkenning voor de inkopen van donderdag of Black Friday. Tommy here we come...

Vanavond hebben wij lekker gegeten bij Cicis Pizza buffet. Wat een soorten pizza's stonden daar te wachten op ons. Ook was er een ballonnendam voor vermaak van de kinderen. Onze jongste deugniet zou wel effe wat gaan regelen, het werd uiteindelijk een vlinder maar er gebeurde dingen met ballonnen waarvan ik jull ie de details maar zal besparen. Laten we zeggen dat ze goed overweg kon met ballonnen in rare vormen hihihi...

Dag 5

Vandaag wat minder weer, bewolkt maar wel droog. Daarom besloten we om vandaag maar naar Disney Springs te gaan met de meiden.

De bekende reis voor ons maar nu met de meiden met de Shuttle bus naar Epcot, van Epcot naar French Quarter en van daaruit naar Disney Springs.

We hebben daar aardig wat winkeltjes gezien en een hapje bij Earl gedaan. Een bezoek aan de kerstmarkt mocht niet uitblijven, daar werd natuurlijk effe gedold hahahaha

In Springs bleef de regen niet uit, helaas dan maar naar binnen bij Ghirardelli's voor een heerlijk ijsje. Hierna de reis terug gemaakt naar het hotel.

Vanavond zijn we met de I-RIDE naar de Orlando Primium Outlets gegaan om bij Tommy Hilfiger al vast wat in te slaan voor dat straks alles weg zou zijn hihihi.

Tot besluit nog effe wezen Mac'en... al met al een lange dag voor Merel

Tot later....

Dag 4

Vanmorgen weer even van de zon genoten. Rond het middaguur effe pad met de I-RIDE voor bezoek aan de Giftshops en de nodige boodschapjes...

Vanmiddag naar de receptie en uitkijken naar de komst van onze twee meiden. Ja ja Claudia en Merel hadden vorige week zomaar een weekje geboekt om bij ons in Orlando te verblijven, hoe leuk is dat...

Na een lange reis konden wij hun tegen het eind van de middag in de armen sluiten, best spannend zo saampjes op zo'n lange reis.

Nadat de bagage in de hotelkamer was gezet zijn we naar één van de Shopping Malls gereden met de I-RIDE en hebben daar lekker gegeten op de Foodcourt en uiteraard nog effe bij Tommy Hilfiger binnen gekeken.

En dan nu snel naar huis en de meiden lekker naar bed.

Tot later...

Dag 3

Vanmorgen weer vroeg uit de veren en na het ontbijt een lekker zonnetje gepakt in onze Pool. De temperatuur was weer heerlijk met een strak blauwe lucht en een heerlijk windje.

Besloten om vanmiddag naar Disney te gaan. Met de Shuttle werden wij afgezet bij Epcot en moesten gaan hoppen met het Disney Transportation om naar Disney Springs te komen.

Uiteraard mocht een bezoek aan de Earl of Samdwich niet ontbreken, wacht dacht van een heerlijke sandwich Tuna Melt... Disney Springs is sinds ons bezoek van vorig jaar erg verandert, wat toen achter de wanden stond was nu geopend. Het is allemaal erg mooi geworden met vele bekende winkelketens en alles in kerstsfeer natuurlijk.

Ook een ijsje bij Ghirardelli's ging er wel in, wat een fantastische zaak is dat zeg en wat dacht van hun chocolade Mmmm.

Ook hebben we hjier ons eerste tasje gescoord bij UNIQLO, het werd tijd pfff.

Het was weer een heerlijke dag zo.

Tot later...

Dag 2

Ik moet eerlijk zeggen dat nachtje rust heeft ons goed gedaan ondanks het feit dat we vroeg op waren. Wat waren we moe zeg, we waren uiteindelijk zo'n 24 uur in touw geweest.

Lekker van een ontbijtje genoten bij Starbucks in ons Resort. Hierna de auto gepakt en naar Orlando Vineland Premium Outlets gereden. Hmm stonden voor een dichte deur, gingen pas om 10.00 uur open.

Dan maar lekker van de zon genieten in de Pool van ons Resort, strakke blauwe en een heerlijke temperatuur, wat wil je nog meer...

Rond de middag een bezoekje gebracht aan één van de Tommy Hilfiger stores, effe neuzen wat we zoal gaan kopen tijdens Black Friday en weer genoeg gezien. Ook de tijd om de gehuurde auto terug te brengen naar Alamo.

Met de I-RIDE, de bekende groene buslijn van de International Drive, naar de Shopping Mall die vanmorgen nog gesloten was. Weer veel gezien maar nog geen tasjes

Tot later...

Dag 1

Vanmorgen vroeg uit de veren, om half vier op en om half vijf in de auto naar Schiphol. De drukte viel reuze mee en om half zes konden wij onze auto afgeven voor Vaker parkeren tussen vertrekhal 2 en 3.

Inchecken en de koffers afgegeven en door de beveiliging en de douane. Het verliep allemaal vlotjes zodat we vrij snel achter de douane stonden. Lekker broodje en een kop koffie scoren dan maar.

Boarding stond voor 08.25 uur op en zouden om 09.10 uur de lucht ingaan dat werd later omdat men kennelijk wat moeite had met war rolstoelen in het bagageruim te plaatsen.

De vlucht verliep prima met af en toe wat turbulentie en de tijd hadden we mooi ingelopen. Na 9 en een half uur stond de Dreamliner weer op de grond op luchthaven Sanford in Orlando. En het weer was TOP, zo'n 27 graden met een heerlijk zonnetje.

De huurauto opgehaald bij Alamo en op rit naar Orlando, naar ons hotel Avanti Resort. Een mooi complex en mooie kamers. Daarna nog effe de boel verkend en uiteraard een hapje gegeten...

Nu vermoeid ons bedje opgezocht, al met al een vermoeide dag...

Laatste dagje thuis...

Wowww... morgen is het zover dan staat onze reis naar Florida voor de deur. Al met al toch nog wel een drukke dag zo, laatste check voor de inhoud van de koffers en sluiten maar. Effe gedag zeggen bij Moeders met een bakkie en zodadelijk onze Sky naar zijn logeerplek brengen, naar Esther Jaco en de kids.

En nog een leuk nieuwtje is dat onze schoondochter Claudia en kleindochter Merel een weekje langs komen in Orlando, hoe leuk is dat. Geweldig samen shoppen en leuke dingen doen... heerlijk.

Zo, nog één nachtje in ons kille natte landje en morgen vroeg op om naar Schiphol te rijden. We vliegen om 09.10 uur dus moeten uiterlijk om 06.00 uur op Schiphol arriveren.

Stoelreservering gemaakt...

Eindelijk... Vandaag is het dan zover, nog 30 dagen te gaan voor vertrek.
Dat betekent dan ook dat de stoelen in het vliegtuig kunnen worden gereserveerd.
We hebben een prima pleek op rij 11 in de Dreamliner van TUI voor onze rechtstreekse vlucht naar Orlando Sanford.
Ook de zaken nog effe op een rijtje gezet zoals documenten ingescand die we nodig hebben voor de reis, makkelijk benaderbaar via je mobiel dat scheelt een hoop papieren rompslomp.

Ook nog effe wat FastPass bekingen gedaan voor in Walt Disney World, dus het echte aftellen is nu werkelijk begonnen...